Kommunalt samarbejde
Det er omkostningsfuldt, når elever ikke består. Vi hjælper jer til at hjælpe jeres børn og unge.
Alle børn har ret til en god skolegang
Gennem skræddersyede indsatser – der fungerer som supplement til skolen – kan vi være med til at forbedre børn og unges faglige forudsætninger. Med supplerende undervisning og faglig støtte til elever, som har brug for et fagligt løft, tilbyder vi fleksible ressourcer med et kompetenceopbyggende formål.
Vores fokus er på udvikling af faglige og personlige kompetencer.
Social baggrund skal ikke mindske mulighederne for at opnå gode resultater. Vores målrettede indsats kan være med til at mindske den begrænsning og ruste eleverne til erhvervs- og gymnasiale uddannelser.
Vi har erfaring med kommunale samarbejder bl.a. med mentorforløb bevilget gennem Serviceloven (§11 og §46) og Eneundervisningsforløb (jf. bekendtgørelse om folkeskolens specialundervisning og anden specialpædagogisk bistand).
Gevinsten
- er til at få øje på
- Flere elever består afgangseksamen
- Større besparelser pr. elev
- Nye kompetencer og færdigheder for elever, der har brug for faglige løft
- Større skoletrivsel og bedre forudsætninger for videre uddannelse for børn og unge
Sådan foregår det
Samarbejde
Skolen og lærerne inddrages og står for udvælgelsen af dén eller de elever, som har brug for ekstra støtte. De giver også et indblik i, hvad eleven arbejder med i skolen, så vi bedst muligt kan understøtte den enkeltes skolegang.
1:1 Match
Vi matcher eleverne med vores dygtige mentorer, som varierer undervisningen, så den tilpasses den enkelte elevs behov og forudsætninger ud fra fagligt niveau, motivation og læringsstil.
Læs mere
Dokumentation
Dokumentation er en integreret del af arbejdsmetoden. Efter hver undervisningsgang skrives en kort rapport om elevernes engagement og progression.
Indsatserne bliver løbende evalueret for at sikre fremgang.
Fagligt boost
Gennem individuelle forløb og med faglig indsigt understøtter vi den enkelte elevs mulighed for at udvikle og udnytte eget potentiale. Det giver elevens faglige selvtillid et boost, så lysten og motivationen til at gå i skole styrkes.
Vi har stor erfaring med at hjælpe elever til at blive så dygtige, de kan og opnå resultater gennem indsatser, der fungerer som supplement til skolen.
Vi garanterer en markant effekt
Vi har i mange år undervist børn og unge landet over på tværs af klassetrin og skabt gode resultater.
Vi har bl.a. hjulpet elever i Ikast-Brande Kommune og Sønderborg Kommune, som var i risiko for ikke at bestå folkeskolens afgangseksamen i dansk og matematik. Resultaterne fra indsatsen var overvældende, og eleverne endte med en beståelsesprocent på mellem 96 % - 100 % fordelt på de forskellige prøver.
Læseløft
Omkring 20% af alle danske unge forlader folkeskolen med så svage læsekompetencer, at de får svært ved at tage en uddannelse. Knap 600.000 voksne danskere har dårlige læsefærdigheder.
Vi kan tilbyde værktøjer, der understøtter og inspirerer samt styrker læsefærdigheder og gør en forskel for den enkeltes læringsudbytte. Det gør vi ved hjælp af ny teknologi, datadrevet læseundervisning og med adgang til en bred vifte af forskningsbaseret undervisningsmateriale fra Gyldendal.
Vi sikrer en professionel implementeringsproces på skolen, hvor ressource-personer og -undervisere uddannes i redskaberne.
Målrettede læseindsatser
Med den nyeste eye tracking-teknologi kan elevers læsemønstre, styrker og udfordringer hurtigt afkodes
og dermed lægges strategier for, hvordan skolerne hjælper med at udvikle elevernes læsefærdigheder.
Eneundervisning
Vi kan være en hjælpende partner
Det kan være svært at gå i skole, og det kan skyldes mange årsager – dog har alle en faglig konsekvens.
Med fokus på elevens faglige fremskridt og lyst til læring tilbyder vi eneundervisning til børn og unge, der har brug for supplerende undervisning og støtte, og som ikke alene kan understøttes gennem den almene skole.
Mentorerne tilrettelægger ud fra den enkeltes behov, læringsstil og interesser for at gøre viden håndgribelig. Vores erfaring viser, at den særlige ung-til-ung relation mellem elev og mentor giver gode resultater, da eleven får en rollemodel at spejle sig i.
Vi bestræber os på at have en mentor klar til at varetage eneundervisningen senest 14 dage efter jeres henvendelse.
Motiverende lektiecaféer
Vi tilbyder lektiecaféer, hvor fokus, foruden faglighed, er på fællesskab, inklusion, motivation og lyst til læring. Lektiecaféer er et solidt supplement til børn og unge, der har brug for faglig og social opbakning.
I lektiecaféerne kan mentorerne arbejde med forskellige læringsstile og gøre viden håndgribelig. Vi oplever, at en fokuseret indsats leveret af en erfaren og faglig stærk mentor kan skabe skoleglæde og lyst til læring.