Matematikundervisning oppefra Matematikundervisning oppefra

Få hjælp til matematik i grundskolen

Bøvler dit barn med matematikken? Med en mentor får dit barn kvalitetssikret undervisning

Pige i grundskolen har svært ved matematik

Hjælp til matematik i grundskolen

Hvordan finder man arealet af en trekant? Hvilke huskeregler kan bruges, så tabellerne kommer til at sidde på rygraden? I matematik i grundskolen skal man kunne mange forskellige ting, og det kan være svært at lære dem alle.

Vi taler ofte med frustrerede forældre, der ser deres barn sakke længere og længere bagud i matematik. Det påvirker selvtilliden og skoleglæden. Får dit barn ondt i maven, hver gang der står 'MAT' på skoleskemaet? Så er du havnet det rette sted.

Mentor og elev laver matematik_2

Vores mentorer står klar til at hjælpe

Vi har nemlig samlet et stort hold af skarpe matematikmentorer, der står klar til at hjælpe i matematik. Mentoren vil tilpasse matematikhjælpen til lige præcis dit barns behov, udfordringer og interesser. Så dit barns skoleglæde øges.

Vores mentorer har selv fået topkarakterer i matematik og kan med et spændende og skræddersyet forløb hjælpe dit barn med udfordringerne. Uanset om det er brøkregning, division eller noget tredje, der volder problemer.

Har I en mentor i min by?

Tjek dit nærområde her!

Ekspertudviklet matematik lektiehjælp

Gyldendal er den største udbyder af læringsmaterialer til folkeskoler og gymnasier i Danmark. Vi er glade for at være en del af Gyldendal, da det betyder, at alle vores mentorer har adgang til mere end 1.000 forskellige stykker fagmateriale. Det sikrer, at vores hjælp i matematik også har en tung faglige dybde.

Start her

Bliv kontaktet inden for 24 timer

Telefonnummer

Matematikhjælp med skumfiduser

Frederik havde udfordringer i matematik, og han havde derfor mistet motivationen og skolelysten. Da Frederik gik i 5. klasse, valgte familien, at Frederik skulle have hjælp af en mentor. Derfor blev han matchet med mentor Lea.

Lea har været god til at finde på sjov og anderledes undervisning, så Frederik kunne genfinde glæden ved at lære. Frederik og Lea har eksempelvis brugt skumfiduser og Mariekiks til at udregne matematikstykker. Som mentor gennemgår man MentorUddannelsen, hvor man eksempelvis lærer at tilpasse undervisningen til det enkelte barns læringsstil.

Frederiks matematiklærer stoppede mig på gangen og sagde: ’Frederik er begyndt at deltage i timerne!’, og det gjorde mig bare sindssyg stolt. Man kunne se, at der var sket en stor udvikling med Frederik.

-Lea, mentor

Tips og tricks til matematiklektierne