Science composition with molecules atoms Science composition with molecules atoms

Få lektiehjælp i fysik & kemi

Med en inspirerende mentor og kvalitetssikrede undervisningsmaterialer fra Gyldendal kan vi hjælpe med at skabe skoleglæde

Fysik & kemi i grundskolen

Når man får fysik/kemi i grundskolen, er der pludselig rigtig meget nyt, man skal have styr på. Der er fokus på at lære begreber, at udføre forsøg og at forstå samspillet mellem fysik/kemi og fag som biologi og geografi. Man skal lære en helt ny faglig metode, som først bliver introduceret med de naturvidenskabelige fag. Derudover spænder det faglige område i fysik/kemi ekstremt bredt, fordi faget rummer to forskellige naturvidenskabelige områder.

Som om alt dette ikke var nok, følger der også en masse forskellige enheder og besværlige formler med i faget. Fysik/kemi kan dermed være en stor udfordring for mange elever i grundskolen, da det ikke minder om noget, man tidligere har haft. At skulle forholde sig til det periodiske system og samtidig forstå, hvilken retning strømmen går, kan være noget af en mundfuld. Hvis der er brug for lidt ekstra hjælp, så har vi heldigvis dygtige mentorer klar til at videregive den glæde, som de selv har haft for fysik/kemi.

Bliv kontaktet inden for 24 timer!

Vores mentorer kan eksempelvis hjælpe med:

  • Det periodiske system
  • Radioaktivitet og stråling
  • PH-værdier (syre, baser og salte)
  • Elektricitet
  • Naturfagsprøven

Ekspertudviklet læringsmateriale

Gyldendal er Danmarks største udbyder af læringsmateriale til folkeskoler og gymnasier. Vi er glade for at være en del af Gyldendal, da det betyder, at alle vores mentorer har adgang til mere end 1.000 stykker fagmateriale, så vi er sikre på, at vores fysik/kemi lektiehjælp er af allerhøjeste kvalitet. Med Gyldendal i ryggen kan vi tilbyde lektiehjælp i fysik/kemi, der ikke bare er skræddersyet, men som også har en tung faglig dybde.

Alsidig undervisning i fysik/kemi

Hos MentorDanmark er vi stolte af at kunne levere fuldkommen skræddersyet undervisning, tilpasset hvert enkelt barns måde at lære på. En del af tilpasningen foregår ved, at dit barn tager en læringsstilstest ved sit første møde med mentoren. Dermed kan mentoren skabe et varieret forløb og inddrage de metoder og tilgange, som dit barn lærer allerbedst ved.

For eksempel kan mentoren undervise om atomers opbygning ved hjælp af både illustration og fortælling, så der både er noget for øjne og ører. Ved lektiehjælpens start kunne mentoren vise et billede af et atom og dets bestanddele, og derefter kunne mentoren fortælle om atomets kerne samt protoner og neutroners ladning.

Hvis mentoren erfarer, at eleven ikke er til den stillesiddende lektiehjælp, men lærer bedst ved at bevæge sig lidt imens, er der også råd for det. Det kunne ske ved, at eleven først får lov at bruge sine hænder ved at få afleveret nogle papirlapper med protoner, neutroner og elektroner, som eleven så skal samle til et atom. Bagefter kunne opgaven være at kigge i det periodiske system og afgøre, hvilket atom der netop er blevet samlet. Når eleven har løst opgaven med at forbinde atomet til det periodiske system, kunne undervisningen fortsætte udendørs, hvor en ny opgave kunne lyde på, at mentoren giver eleven et atomnummer, som eleven så skal tegne på jorden med kridt.

Vores mentorer er således fyldt med sjove og aktiverende metoder og tilgange til undervisning, som de er klar til at dele med dit barn. Med et mentorforløb vil dit barn opleve en fyldestgørende undervisning, som motiverer dit barn til at bruge alle sanser i læringen- Uanset hvilket emne dit barn har brug for hjælp til, sørger vi for at skabe engagerende og alsidig undervisning.