DSC07855 DSC07855

Skræddersyet lektiehjælp i geografi

Styrk dit barns faglighed og selvtillid med en mentor, der laver sjov og varierende undervisning efter dit barns behov

Geografi i grundskolen

Geografi bliver først introduceret sent i grundskolen, og med det nye fag følger en masse nye begreber og ting, man skal have styr på. Derudover introducerer faget nye metoder, som dit barn ikke tidligere har stiftet bekendtskab med. Som forældre kan det være svært at hjælpe med geografilektierne, for hvad er egentlig forskellen på vejr og klima og på regn og nedbør?

I 9. klasse skal dit barn op i en afsluttende fælles prøve i fysik-kemi, biologi og geografi, og man kan også trække geografi til de afsluttende prøver i folkeskolen. Derudover er geografi et populært fagvalg i gymnasiet. Der er derfor mange gode grunde til at sætte ind tidligt og sikre, at dit barns udfordringer i geografi ikke får mere tid til at udvikle sig.

Ekspertudviklet geografi lektiehjælp

Gyldendal er Danmarks største udbyder af læringsmateriale til folkeskoler og gymnasier. Vi er glade for at være en del af Gyldendal, da det betyder, at alle vores mentorer har adgang til mere end 1.000 stykker fagmateriale, så vi er sikre på, at vores geografi lektiehjælp er af allerhøjeste kvalitet. Med Gyldendal i ryggen kan vi tilbyde lektiehjælp i geografi, der ikke bare er skræddersyet, men som også har en tung faglig dybde.

Bliv kontaktet inden for 24 timer!

Vores mentorer kan eksempelvis hjælpe med:

  • Pladetektonik hvordan opstår bjerge og jordskælv?
  • Klimazoner og plantebælter hvad er Vahls model? 
  • Klimakrise naturlig eller menneskeskabt?
  • Urbanisering hvilken betydning har den stigende urbanisering?
Mentorerne bruger anderledes materialer i lektiehjaelpen

Vores mentorer underviser i geografi på flere måder

Hos MentorDanmark synes vi, det er supervigtigt, at undervisningen er skræddersyet efter den enkelte elevs behov og læringsstil. Det vil sige, at vores mentorer er meget bevidste om, at geografien bliver serveret på en måde, som er letfordøjelig for dit barn, og således at dit barn kan få aktiveret flere af sine sanser.

For eksempel kan fysisk aktivitet bruges i geografiundervisningen, ved at man tager ud og kigger på skyerne og derved forsøger at bestemme, hvilken slags skyer man har med at gøre. Måske kan dit barn endda lave sin egen vejrudsigt bagefter. Man kan også tage en tur på stranden og samle sten op og tale om, hvilken slags sten man har fundet. Når aktivitetsbehovet er tilfredsstillet, kan man tage en runde vendespil, hvor mentor og elev kan dyste om, hvem der hurtigst får matchet de forskellige slags pladegrænser med de geologiske processer, de skaber. Således kan dit barn også få mulighed for at bruge sine hænder i undervisningen og få ny geografividen på baggrund af lege.