Lektiehjælp på Frederiksberg 1920 505 Lektiehjælp på Frederiksberg

Skræddersyet lektiehjælp

Vores mentorer har fokus på...
Skoleglæde
Motivation
Faglighed

Lektiehjælp på Frederiksberg


Dygtige mentorer på Frederiksberg står klar

Har du overvejet, om dit barn kunne have brug for en hjælpende hånd til skolearbejdet? Måske er det det faglige, der driller, eller lektielæsningen, som skaber udfordringer? I MentorDanmark tilbyder vi skræddersyet lektiehjælp på hele Frederiksberg.

Det er helt uforpligtende at tage en snak med os om dit barns behov, så ring til os på 61 61 77 77 eller læg et telefonnummer. Vi er sikre på, at vi kan finde den helt rette mentor, som kan hjælpe dit barn med at få faglig selvtillid og skoleglæde.

Alle vores mentorer er ildsjæle, der brændende ønsker, at deres elever skal have lyst til at lære. Hver mentor har sin egen unikke sammensætning af faglighed, personlighed og interesser, og det bruger vi aktivt, når mentee og mentor skal matches. For det er selvfølgelig vigtigt, at faglighed og geografi stemmer overens, men det er mindst lige så vigtigt, at læringsstil, karaktertræk og hobbyer matcher.

Underviser og rollemodel


En mentor at spejle sig i

Den faglige tyngde er en af de vigtige faktorer, når vi rekrutterer mentorer. Derfor består vores mentorkorps kun af absolut topstuderende i deres respektive undervisningsfag. Lektiehjælpen er derfor altid med en dygtig og målrettet mentor, som indtager en ekspertrolle og senere hen også fungerer som rollemodel for eleven. Når der ikke er så stor aldersforskel mellem elev og mentor, bliver der skabt gode betingelser for, at undervisningen kan foregå i øjenhøjde, men også at barnet ofte ender med at se op til mentoren. 

På den måde kan mentors glæde ved at lære smitte af på barnet, og lektielæsningen bliver automatik sjovere. Selvom forældrene ofte har de bedste intentioner, så kan det være svært at slippe af med rollen som forælder, når man forsøger at træde ind i rollen som lektiehjælper. Når der derimod kommer en ung person ind ad døren, vil barnet tit være mere modtagelig for at høre efter. Mentoren har samtidig pensum i frisk erindring, og de ender derfor ofte med at blive opfattet mere som en autoritet end forælderen, når det kommer til lektielæsningen.

Andres erfaringer med lektiehjælp


98,6% familier vil anbefale os til andre

Danniel Nor får lektiehjælp af Signe

Indskolingen

Jeg synes, det er meget sjovere at gå i skole, end det var før.

- Danniel Nor, 2. klasse

lektiehjælp mellemtrinnet

Mellemtrinnet
Jeg er blevet bedre i skolen, efter Marie-Louise er kommet.

- Olivia, 5. klasse

lektiehjælp udskolingen

Udskolingen
Når min mor har hjulpet mig, har jeg følt mig lidt dum.

- Maja, 8. klasse

lektiehjælp gymnasiet

Gymnasiet
Jeg kan forklare meget af det, som vores lærer spørger os om.

- Jeppe, 1. g

Mød en mentor


Lucca skaber aha-oplevelser

Motivation og læring går hånd i hånd

Lucca er en af MentorDanmarks mange dygtige mentorer i matematik og engelsk. At blive mentor var en helt naturlig overgang for Lucca, for hun var nemlig vant til at hjælpe sine klassekammerater. For Lucca er det enormt motiverende, når hun ser sine elever klare lektielæsningen og komme i mål med deres ambitioner.


"Det er så fedt, når en elev pludselig udbryder "Nåååh okay, det var bare sådan!". Mit mål i et forløb er jo at gøre faget sjovere for dem, og når man forstår et fag, så bliver det også sjovere at have det. Derfor er det super vigtigt at give dem de små aha-oplevelser, så de kan mærke suset," siger hun.

Når Luccas elever fortæller hende, at de er begyndt at klare det bedre i skolen, bliver hun pavestolt af dem. For det er virkelig brændstof til at levere topprofessionel lektiehjælp, når eleverne begynder at tro på dem selv og arbejder motiveret og selvstændigt for at lykkes med deres planer i skolen. 

Fagvejledningen sikrer en god start


- med det rette match og opfølgning

Hvis du er nysgerrig på at høre mere om vores lektiehjælp på Frederiksberg, er du meget velkommen til at ringe til vores fagvejledning. Fagvejlederen vil høre ind til dit barns udfordringer, drømme, motivation og læringsstil for at finde den helt rette mentor. Mentoren vil altid matche dit barns faglige udfordringer og bopæl, men ambitionen er også at finde en mentor, som klikker godt med dit barn. 

Fagvejlederen har altid fokus på det enkelte barns læringsstil, så hvis dit barn fx lærer bedst, når han/hun får lov til at røre sig samtidig, så kan mentoren forberede undervisningen efter det. På Frederiksberg er der masser af smukke parker og pladser, hvor man sagtens kunne forestille sig at lade r'erne rulle på spansk eller kaste bold, mens det periodiske system bliver genfrisket.